Ελλάδα!!
Μια όμορφη χώρα με πολλά γεωγραφικά διαμερίσματα.
Οι κάτοικοι της από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης..αφού έλληνες υπάρχουν παντού.
Χαρούμενοι, γλεντζέδες φιλόξενοι και καλοφαγάδες!!
Έτσι λοιπόν η ελληνική κουζίνα..είναι εμπλουτισμένη με παραδοσιακές γεύσεις από όλη την επικράτεια αλλά και από τις γύρω περιοχές..αφού το προσφυγικό στοιχείο..είναι πολύ σημαντικό.
Μικρά Ασία...Πόντος..Ανατολική Ρωμυλία..Μακεδονία, Θράκη ,Ήπειρος Πελοπόννησος , Ρούμελη και τα νησιά μας!!! Ελάτε, να συμμετέχουμε στην δημιουργία μιας ομάδας όπου θα παρουσιάσουμε όλες αυτές τις παραδοσιακές συνταγές από τις γιαγιάδες μας και τις μανάδες μας που έχουμε καλά φυλαγμένες στην μνήμη μας!!
Με την κρίση που περνά η πατρίδα μας..ας θυμηθούμε τις
παραδοσιακές μας γεύσεις..και ας ξεκολλήσουμε από τα ξενόφερτα πιάτα που μας παρουσιάζουν !!

Ι.Τριφύλλης-Γ.Παρασχοπούλου-Σ.Καλαϊτζίδης

Κυριακή 21 Ιουνίου 2015

ΚΟΤΟΣΑΛΑΤΑ ΤΟΥ ΔΡΟΣΕΡΟΥ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΟΥ , ΤΟΥ ΝΟΣΤΙΜΟΥ


από την Evi Nikolaidou

 Αγαπημένα μου μαγειρόπουλα,νομίζω,ήρθε η ώρα να ξαναχτυπήσω! Πολύ καιρό σας άφησα του χαλαρού κι είπα να σας τσιτώσω λιγουλάκι! Λοιπόν,pour aujourd'hui το χτύπημα θε να 'ναι λάιτ: Κοτοσαλάτα του δροσερού,του γρήγορου και νόστιμου(έτσα θέλω,να πιστεύω κι άμα εσάς δεν σας αρέσει,κακό τση κεφαλής σας!).Και για να είπω όλες μου τσι αλήθειες,κλεμμένη την έχω τη συνταγή,από τη φίλη μου κι εξαίρετη μαγείρισσα κ.Ελένη Λίζου! 

Λοιπόν,γράφουτε:
-   1 φιλέτο(όχι δικό σας,να εξηγούμεθα)ενός έρμου κοτοπούλου,που το 'χουτε βράσει(μην το κάψετε,όπως εγώ σήμερις,που το έβαλα στον βρασμό κι έπιασα την πάρλα την τηλεφωνική με έτερη φίλη,ονόματα δεν λέω Ioanna μου-δεν μαρτυράω).
-  1 βάζο πίκλες(άμα δεν έχουτε,αγοράστε,ε;-μην τα βάλετε στην άρμη τώρα τα λαχανικά ή που αλλού μπαίνουν,δεν ξεύρω κιόλας η γυνή και περιμένετε,να γίνουν,για να φάτε το βραδάκι κοτοσαλάτα-του ματαίου).
-  1 σαλάτα σγουρή(όχι το σγουρένιο μας-κατά κόσμον Γιάννα Παρασχοπούλου-που το αγαπάμε και το θέλουμε) ή 1 μαρούλι ή μία πρασινάς τες πα,πλυμμένη (για να μην τρέχουτε μετά και με βρίζετε εμέ) και όσο μπορούτε του στεγνού από τα νερά( μην χρησιμοποιήσετε το πιστολάκι,είναι για άλλη δουλειά αυτό-πάνω σε χαρτί κουζίνας,μια χαρά θα του κάτσει του μαρουλόφυλλου).
-  3-4 φέτες τυρί του τόστι(σκασμένα μου,μην ξεχαστείτε και το κάΜετε τόστι,άλλο πράμα κάΜουμε τώρα,νιε;).
-  3-4 φετούλες γαλόπουλο του καπνιστού,για να μην μας πάρει κι η κοτοπουλίλα από τα μούτρα και φυσικά 
-  μαγιονέζα(ολίγη,για να μας έρθει και του οικονομικού-άμα είστε και πολύ προκομμένα παιδάκια,φτιάξτε την μόνα σας,αλλά μην μου ζητήσετε συνταγή και γι'αυτήνε).
-  Αλάτι δεν βάζουμε: θα λυσσάξουμε μετά... 


Τα εκτελούμε τώρα,για να μάθουν αυτά καλούς τρόπους!
Η αλήθεια είναι,ότι η εκτέλεση τους δυσκολεύει πολύ,αλλά θα προσπαθήσω,να σας το δώΚω,όσο γίνεται,του κατανοητού: 
Τα ψιλοκόβουμε τα πικλιά,το βρασμένο κοτοπούλι,τα τυροτόστια και τα μπαρουτοκαπνισμένα φετογαλόπουλα μέσα σε ένα λεκανάκι,μπασίνα(εψέ την έμαθα αυτήνε-βλέπεις Ioanna μου τι καλή μαθήτρια είμαι,όι για να μη λες δηλαδήΣ) ή σε ότι έχουτε του προχείρου τες πα(μην τα αραδιάσετε στον πάγκο της κουζίνας-δεν λέει,θα γενεί το ''περάστε να δείτε κόΖμε'') και τέλος,
άντε γιατί σας μπάφιασα πάλι,κόβετε και την πρασινάΣ σε μεγαλούτσικα κομμάτια ή άμα θέτε μικρά(δεν θα σας βάλω και μαχαίρι εις τον εύμορφον λαιμουδάκο σας-γούστα είναι αυτά),
τα μπλαστρώνετε με την μαγιονεζούλα,τους ρίχνετε κι ένα ανακάτεμα,να τους βρίσκετε,αδειάζετε τον αχταρμα σε ένα τάπερο και εις το ψυγείον σας(το άλλο,είπαμε: επωλήθη) και καλή σας όρεξηΣ!!! Ακολουθούν υστερόγραφα,του κλασικού
ΥΣ.1.Παράπονα δεν δέχομαι! 
ΥΣ.2.Φωτογραφία θα ακολουθήσει με τον γνωστόν τρόπον,μέσω του αγαπημένου Γιάννου μας! ΥΣ.3.Πριν το εγχείρημα εξερώτηξα και μου είπαν,ναι,να σας βασανίσω με τα γραφόμενά μου! ΥΣ.4.Ελπίζω,να μην σας κούρασα πολύ!Ζητάω συγγνώμη,που με υποστήκατε για άλλη μία φορά!(Σας πω,δεν σας έβαλα και με το ζόρι,να τα διαβάσετε,ε;) 
ΥΣ.5. Ας προσέχατε!!!
 ΥΣ.6. Μπουμπού μου γλυκιά,δούλευε τώρα,για να μάθεις,να είσαι του φειδωλού στα ''νιε'' σου!

1 σχόλιο: